Schlagwort: Teaching

Einblick in die Veranstaltung QBZ3: Schmerzmedizin.

Cross-Sectional Areas in Dentistry

Introducing New Approaches in Teaching and Practice Following the introduction of the new Dental Licensing Regulations (zahnärztliche Approbationsordnung, ZApprO), dental

Franziska Matthäus © Uwe Dettmar, Goethe-Universität Frankfurt

Understanding, Applying, Questioning

Introducing the “Critical Computational Literacy @ GU – Future Skills and Beyond” project to develop a modern, scalable, and certifiable

1822-Preis für innovative Lehre vergeben: (v.l.) Dr. Ingo Wiedemeier, Vorstandvorsitzender der Frankfurter Sparkasse, die Preisträger der Kinder- und Jugendmediziner Dr. Boris Wittekindt, der Chemiker Prof. Alexander Heckel, die Professorin für Romanische Sprachwissenschaft Romana Radlwimmer, der Hebräischdozent Dr. Johannes Friedrich Diehl sowie die Vizepräsidentin der Goethe-Universität für Studium und Lehre Prof. Viera Pirker (v.l.; Foto: Moritz Reich)

Innovative Teaching in Times of AI

Goethe University and Frankfurter Sparkasse Foundation’s 1822 University Prize for Excellence in Teaching goes to a medical doctor, a Romance

Prof. Yonson Ahn und ihr Team. (Foto: Jürgen Lecher / Goethe-Universität Frankfurt)

Rare discipline, globally networked

Goethe University’s only professor of Korean Studies receives an extraordinary award Ten years ago, Yonson Ahn took up the professorship

You cannot copy content of this page